‘Door onze expertises te combineren, bieden we onze klanten nóg meer maatwerk’

Een onestopshop. Zó kun je Benecke en Mark Two Academy na de fusie het beste omschrijven. Sinds 1 april 2023 bedienen ze samen een brede groep van zorgprofessionals die behoefte hebben aan nascholing. Medisch specialisten en professionals in de eerstelijnsgezondheidszorg kunnen er terecht voor symposia, studiedagen, workshops en online nascholing. ‘Door onze expertises te combineren, bieden we onze klanten nóg meer maatwerk’, aldus Fahd Ramdhani, business development director van Benecke.

 

Het initiatief voor de fusie kwam van Willem Korteling, directeur van Mark Two Academy. ‘Ik zet me al 27 jaar lang 100% in voor mijn bedrijf, maar in de toekomst wil ik het rustiger aan doen. Daarom zocht ik een partner om mee te fuseren. Omdat ik Ludwig Benecke en Clynn Kraag van Benecke goed kende, nodigde ik ze uit voor een kop koffie.’

 

Al snel bleek dat beide bedrijven veel raakvlakken hadden. ‘We houden ons allebei bezig met geaccrediteerde nascholing van zorgprofessionals’, vervolgt Willem. ‘Alleen de doelgroep is anders. Wij richten ons op professionals uit de eerstelijnsgezondheidszorg, zoals huisartsen, verpleegkundigen en paramedici. Voor Benecke zijn medisch specialisten de belangrijkste doelgroep. We besloten de handen ineen te slaan, zodat we een grotere markt kunnen bedienen.’

 

Onestopshop

Sinds de fusie vormen Benecke en Mark Two Academy een echte onestopshop. Ramdhani: ‘Wij zijn hét adres voor bedrijven uit de medische of farmaceutische industrie die nieuwe ontwikkelingen of producten onder de aandacht van zorgprofessionals willen brengen. Wij denken met ze mee over de vorm en inhoud van de nascholing en nemen ook de organisatie voor onze rekening. Of het nu gaat om een live symposium op locatie of een webinar: het kan allemaal.’

 

Mark Two Academy is heel blij met de expertise van Benecke op het gebied van online nascholing. Korteling: ‘Benecke heeft alle kennis, ervaring en techniek in huis om webinars voor klanten te organiseren. Dit kan bij hen op kantoor, op een externe locatie of in een studio. Dit vind ik echt een meerwaarde. Om nascholing te volgen, hoeven drukbezette zorgprofessionals de deur niet meer uit.’

 

Vertrouwde naam, vertrouwd gevoel

Op de vraag of er iets is veranderd voor klanten en leveranciers na de fusie, antwoordt Ramdhani: ‘De kwaliteit van dienstverlening en onze manier van werken zijn nog steeds hetzelfde. Wél profiteren klanten van Benecke nu ook van de expertise van Mark Two Academy en andersom. Dus eigenlijk is het voor onze klanten alleen maar beter geworden. We hebben er overigens bewust voor gekozen om onze naam niet te veranderen. Zowel Benecke als Mark Two Academy heeft een goede naam in de markt, die klanten een vertrouwd gevoel geeft. Daarom is Mark Two Academy nu een handelsnaam van Benecke.’

 

Korteling en Ramdhani kijken vol vertrouwen naar de toekomst. Korteling: ‘Dankzij de combinatie van onze expertises kunnen we samen onderwijsconcepten ontwikkelen die nóg beter passen bij de wensen van onze klanten.’  Ramdhani wil zich vooral richten op innovatie en het aanboren van nieuwe markten, zowel in Nederland als daarbuiten. ‘In Noord- en West-Afrika liggen veel groeikansen voor ons. Daar gaan we ons de komende jaren op focussen.’